
Működési hatékonyságot fejlesztő workshop
A hosszútávon együttműködő csoportokra jellemző, hogy kialakulnak mindennapi rutinok a munkavégzés során, melyek csökkentik a szervezet hatékonyságát. Ez a workshop segíti a részleget a berögzült munkafolyamatok átnézésében, a jól működő rendszerek megtartásában, a kevésbé hatékonyak újragondolásban, esetlegesen új folyamatok kialakításában. A mindennapi problémákból indul ki a módszertan, majd a mögöttes okok azonosítása után akciók kidolgozására kerül sor, melyek megvalósításban a résztvevők személyes felelősséget vállalnak. Az aktuális eredményeken túl a program egy – tréner nélkül is hasznosítható – mintát ad a csapatnak, melynek segítségével időről-időre újraértékelheti működése hatékonyságát.
Értékteremtő folyamatok
A szervezet munkafolyamatainak optimalizálásához és a fejlesztések legnagyobb hatású területeinek meghatározásához ésszerű a folyamatok felbontása: értéket teremtő alapfolyamatokká és támogató folyamatokká. Az értékelés célja, hogy az értékteremtő folyamatok további elemzésére sor kerülhessen, ezáltal a folyamatok újragondolása megtörténhessen. A fejlesztésben nagy szerepe van a vezetők és a munkatársak bevonásának, akik a tanácsadók támogatásával munkacsoportokban értékelik és elemzik a folyamatokat. Az elemzés leginkább a szolgáltató szektorban hoz izgalmas eredményt és jó “térképet” ad a fejlesztésekhez. A termelésben a lean működésfejlesztéssel érdemes összekapcsolni az értékteremtő folyamatok újragondolását.
Lean működésfejlesztés
Egy minőségtudatos, versenyképes szervezet kialakításához és fenntartásához a külső és belső elégedettség fókuszba-helyezésén kívül, a hatékonyság folyamatos, módszeres fejlesztése szükséges. A lean szemlélet ennek fekteti le a kereteit, és ellát eszközökkel, melyek segítségével azonosíthatók és kiszűrhetők a folyamatokból a pazarlások és egyéb veszteségek. Növelhető a személyes és szervezeti termelékenység, rövidíthetők az átfutási- és ciklusidők, csökkenthetők a költségek. A részletes feltérképezést követően a folyamatok fejlesztésének első lépése a teljesítmény mérése, nyomon követése, majd azon kulcsfontosságú teljesítmény-indikátorok (KPI-k) definiálása és vizualizálása, amelyek mentén a folyamatokat fejleszteni kívánjuk. A lean filozófia alapvető eleme a szervezet egészének bevonása a szakértőktől kezdve a csoport- és középvezetőkön át egészen a menedzseri, igazgatói szintig, hogy a problémák azonosításában, illetve a gyökér-okok felkutatásában és megszüntetésében a szakemberek, vezetők és stratégiaalkotók szempontjai és tapasztalatai egyaránt képviselve legyenek. Mindezek eredményeként a motivált, minőségtudatos munkatársak költséghatékony, vevőcentrikus tanuló szervezetet alakítanak ki, mely megbízható és kiszámítható környezetet teremt a rövidtávon realizálódó eredmények és gyors megtérülésű projektek számára.