
Stratégia újragondolása
Stratégia nélkül egy szervezet csak reaktív módon idomulhat környezete változásához, versenytársai akcióihoz. Ezzel a vállalatok felsővezetői általában tisztában is vannak, így a legtöbb cég rendelkezik írott vagy íratlan stratégiával. De sok szervezet ennek kialakításakor megfeledkezik a misszió és a vízió megfogalmazásáról, mely fontos iránytűként szolgálhat a munkatársak mindennapi munkavégzéséhez. Továbbá a stratégia gyakran nincs kommunikálva a szervezet tagjai számára, nincs akciótervekre lebontva. De az sem ritka, hogy a PEST és SWOT elemzésre alapuló stratégia 5-8 évvel ezelőtti, így már rég aktualitását vesztette. Ennek érdekében, bár hosszú távú célkitűzésekről beszélünk, mégis érdemes minden vállalatnak évről évre rátekintenie és felülvizsgálnia stratégiáját.
Kultúra formálása
Minden szervezetben jól megfigyelhető, hogy hogyan viselkednek az emberek, milyen elveket, értékeket követnek, illetve hangsúlyoznak. Amikor ezek között nagy az eltérés, vagy a változások miatt másfajta viselkedésre lenne szükség, akkor érdemes a szervezet egészével átfogóan foglalkozni, valamint a kívánt viselkedés és értékek elérését célul kitűzni.
A szervezeti kultúra formálása során először feltárjuk a jelenlegi működés legfontosabb jellemzőit, különös tekintettel azokra a viselkedésmódokra, értékekre, amelyeket a vezetők a siker kulcsának tekintenek, illetve ami a stratégia megvalósításához elengedhetetlen. A helyzetértékelés alapján a vezetők meg tudják határozni a kívánt kultúra fő jellemzőit, amelynek ők és a szervezet kulcsemberei lesznek a fő letéteményesei. Az új viselkedéseknek el kell jutniuk minden munkatárshoz, így a folyamat során a teljes szervezetet mobilizáljuk. A kultúra formálása növeli egy komplex változási folyamat, vagy a stratégia újragondolásának és bevezetésének sikerét is.
Nagy horderejű változások menedzsmentje
A válság időszaka a legtöbb szervezet életében valamilyen változást hozott. Működésracionalizálás, átszervezés, összeolvadás, profilváltás, új stratégia bevezetése, új teljesítmény elvárások stb. Tapasztalataink szerint azoknak a változásoknak a sikere, amelyek a szervezet nagy részét vagy egészét érintik, főként a menedzselésen és kommunikáción múlik. Ez jelentős kihívás a szervezetek életében, hiszen kapacitás- és tudás befektetést igényel. A vállalatokat nagyobb változások esetén professzionális projektmenedzsmenttel támogatjuk, amely részeként a változás hatásainak felmérését, a lépések tervezését, az érdekeltek és érintettek bevonását, valamint a megfelelő kommunikációt komplexen kezeljük.