
Általános kompetenciafejlesztés
Kreatív problémamegoldás
A kreativitás alatt az emberek jelentős része a művész(et)i készségeket érti, pedig mindennapi munkavégzésünk során számos olyan problémával találkozunk, amelyeket – ha nem a szokásos módon járunk el – éppen a kreativitásunkat használva oldhatunk meg. Ugyanakkor, ha egy témát elég jól ismerünk, nagyon nehéz kiszakadni a hagyományos gondolkozási keretből. Ezért a tréning során olyan módszerekkel ismerkednek meg a résztvevők, amik segítik az „out of box” szemlélet erősödését. A program inspirációt jelent minden olyan résztvevő számára, aki nyitott arra, hogy rutin megoldások helyett (egy kicsit több időt rászánva, de) kreatívabban, és ezáltal hatékonyabban oldja meg a munkahelyi problémákat.
Csoportos, kreatív problémamegoldó technikák
Minden szervezet életében adódnak kisebb, nagyobb problémás helyzetek, amire érdemes megtalálni a legjobb megoldást. Több kutatás bebizonyította már, hogy a csoportok problémamegoldó képessége erősebb, mint tagjaié külön-külön. Éppen ezért sok esetben, komplex, vagy a szervezet nagyobb részét érintő problémák esetén érdemes olyan módszertanokat alkalmazni, amelyek építenek a közös tudásra, a kreativitásra, a felmerülő ötletek csoportos továbbgondolására. A tréning során számos módszertan kerül bemutatásra és kipróbálásra. A program hosszától és a célcsoporttól függően a következő módszertanokból választhatnak ügyfeleink: Nominális csoport módszer, 635 Brainwriting, Analógiás gondolkodás, Véletlen szavak illetve DeBono 6 kalap módszere.
Időgazdálkodás
Gyakran érezzük azt, hogy túlterheltek vagyunk, hogy feladatainkat nem tudjuk elvégezni a munkaidő alatt, így túlórára kényszerülünk. Az ezzel együtt járó belső feszültség rontja hatékonyságunkat, mely negatív spirálként további túlórákat eredményez. A tréning segítségével ez a folyamat megállítható.
Az időgazdálkodás elvei roppant egyszerűek, betartásukhoz nem bonyolult szoftverre, hanem önismeretre, tudatosításra, megfelelő kommunikációra és némi önfegyelemre van szükség. Habár ezek a módszerek és technikák roppant gyakorlatiasak és a józanészen alapulnak, mégis sok embernek erőteljesen meg kell változtatnia munkaszokásait ahhoz, hogy alkalmazni tudja őket. A képzés kulcsfogalmai a priorizálás, tervezés, a módszeres megvalósításhoz kapcsolódó tippek-trükkök, és nem utolsó sorban a „nem”-et mondás.
Prezentációs technikák
A prezentáció stílusa sokban függ személyiségünktől. Vannak, akik kifejezetten élvezik a műfaj kihívásait, szeretnek közönség elé kiállni, egy témát lelkesen, figyelemfelkeltő szlájdok támogatásával bemutatni. Ezzel szemben vannak, akiknek már csak a prezentálás gondolatától is izzadni kezd a tenyere. Azt gondolhatnánk, hogy az első csoportba tartozók számára teljesen felesleges részt venni egy prezentációs technikák képzésen, de ez korántsem biztos. Ugyanis egy sikeres prezentációnak nagyon fontos feltétele a megfelelő felkészülés, az előadás logikai strukturálása, illetve a résztvevők tényleges bevonása a prezentáció során. Ez pedig nem annak függvénye, hogy a prezentőr mekkora kedvvel tartja az előadást, hanem hogy mennyire tudatosan építi fel. Ennek megfelelően a tréning áttekinti a sikeres prezentációk megtartásához szükséges legfontosabb szempontokat: mit jelent a valódi előkészítés, mitől figyelemfelkeltő egy prezentáció címe, hogyan érdemes felépíteni az egyes elemeit, mit tehetünk a belső feszültség és izgalom leküzdéséért, valamint hogyan kezeljük a közönség kérdéseit, reakcióit, mit tehetünk passzivitás esetén.
Kommunikációs alapok
A sikeres kommunikáció a „közlőn” és a „fogadón” egyaránt múlik. A közlő szempontjából elengedhetetlen, hogy pontosan meg tudja fogalmazni, mit szeretne, azt a másik fél számára érthetően adja át, és üzenetét megfelelő metakommunikációval is támogassa. Mindezek működtetése ellenére a kommunikáció még mindig félre mehet, mert gyakran a „fogadó” nem az elhangzott szavakra, hanem a benne lecsapódó jelentésére reagál. Ennek a belső transzformációnak számos oka lehet, mellyel a tréning részletesen foglalkozik. De ettől függetlenül az biztosan állítható, hogy a kommunikáció fontos eleme a kérdezés és a visszacsatolás, mely mindkét fél felelősége. Ezekre a tényezőkre kellő hangsúlyt helyezve biztosítható a kellemetlen következmények, illetve a kapcsolatok lazulásának elkerülése.
Munkakör specifikus képzések
Interjútechnika
A kiválasztásért felelős szakemberek gyakran úgy közelítik meg egy pozíció betöltését, hogy olyan munkavállalót keresnek, akinek az önéletrajzában pont ugyanazok, vagy nagyon hasonló feladatok szerepelnek, mint a munkaköri leírásban. Ezzel nem is lenne gond, de gyakran ez az egyetlen szempontjuk, ami figyelmen kívül hagyja az „emberi” tényezőket, más szóval kompetenciákat. Sok esetben a szakma-specifikus dolgok sokkal könnyebben fejleszthetőek, mint például a problémamegoldó készség, ügyfélközpontúság, munkatársak motiválásának képessége – és még sorolhatnánk. A tréning abban segíti a recruiteri feladatokat ellátó HR szakembereket, hogy képesek legyenek egy 1 órás interjút úgy felépíteni, hogy a múltbéli tapasztalatokat vizsgáló illetve szituatív kérdések segítségével a korábban említett soft kompetenciákat is képesek legyenek „mérni”.
Természetesen ehhez a szakmai vezetők elköteleződésére is szükség van a kompetencia profil összeállításában és a releváns kérdések megfogalmazásában, így a program során azzal is foglalkozunk, hogy miként lehet bevonni a vezetőket ebbe a folyamatba.
AC alkalmazása a kiválasztásban
Egy Assessment Center kidolgozása művészet. Megalkotása, lebonyolítása rengeteg időt és energia-befektetést igényel a HR szakemberektől illetve vezetőktől egyaránt. Ennek ellenére sok kutatás (be)bizonyította, hogy mindez megéri, hiszen az új munkatárs beválásának valószínűsége sokszorosára nő. A tréning során dolgozunk a kompetencia profil kialakításával, a hozzá választható gyakorlatok, interjúkérdések, megalkotásával, a tesztek és személyiség kérdőívek eredményt javító hatásával. Továbbá az AC személyi és technikai feltételeivel, illetve azzal, hogy miképp valósítható meg a leghatékonyabb időbeosztással.
Workshopok vezetése
Egy workshopot nem egyszerű úgy levezetni, hogy a résztvevők által meghozott közös döntés a lehető legtöbb ember számára elfogadható legyen. Ez nagyon sok előkészítést, jól kiválasztott módszertanokat, és kiváló szociális kompetenciákat igényel.
Ezeken túl az is segíti a moderátort, ha tisztában vele, hogy milyen felszín alatti folyamatok zajlanak a csoportban, és arra is van eszköze, hogy hogyan kezelje a konfliktushelyzeteket, miként simítsa el azokat. Legjobban saját tapasztalatainkból tudunk tanulni, ezért ez a tréning, a módszertanok és technikák bemutatásán túl, nagy hangsúlyt helyez a korábbi tapasztalatok feldolgozására, illetve mini szimulációkon keresztül a tanult módszertanok és (a csoport viselkedése szempontjából) nehéz helyzetek kipróbálására. A tréning specialitása, hogy az egyes témákat a workshopok során alkalmazott módszertanokkal dolgozza fel, ezzel is erősen építve a tapasztalati tanulásra.
Ügyfélkezelés
Az ügyfelek megfelelő minőségű kiszolgálásához első sorban arra van szükség, hogy tudatosítsuk magunkban, mit tartanak értéknek, mit várnak el tőlünk vásárlóink. Ezt követően érdemes végiggondolni, hogy mi az, amire közvetlenül van ráhatásunk, és mely tényezők azok, amely kapcsán a szervezeten belül nagyobb változásra van szükség. A közvetlenül hatáskörünkbe tartozó tényezőket tudatos működéssel és kompetenciafejlesztéssel lehet javítani. A vállalat egészét, vagy egyes szervezeti egységeit érintő témák pedig javaslatok kidolgozásával lendíthetők előre. Éppen ezért a tréning során ezt a kettős vonulatot járják be a résztvevők, mely eredményeként egyéni vállalásokat tesznek, illetve mini projekteket dolgoznak ki, amit később a vezetőség elé terjesztenek.
Értékesítés DISC személyiségtipológiára alapozva
Az értékesítési véna nem tanulható, de az értékesítés hatékonysága növelhető mindenki számára, aki elég jól ismeri partnereit. Bár minden vevő más és más, mégis érdemes segítségül hívni a személyiség tipológiát, ha jobban meg szeretnénk érteni ügyfeleink igényét, elvárásait, és erre alapozva javítani kívánjuk értékesítési eredményeinket. A tréning során végigvesszük, hogy az egyes típusok honnan ismerhetőek fel, milyen gyakori kapcsolattartást igényelnek. Továbbá a különböző színekkel való érintkezés során milyen kommunikációs stílus illetve tartalom javasolt. És nem utolsó sorban, melyik típus, mi alapján hozza meg döntéseit, és ennek megfelelően az ajánlatok kiadásakor illetve a tárgyalások alkalmával mire érdemes a fókuszt helyezni.
Projektmenedzsment
Bár a legtöbb szervezet eredményességét az alaptevékenységek határozzák meg, a legfontosabb változások, fejlesztések projekteken keresztül kerülnek megvalósításra. Ezért a hatékony projektmenedzsment – úgyis, mint a rendelkezésre álló erőforrások segítségével, a kijelölt cél határidőn belül, magas minőségben, az érintettek maximális elégedettsége melletti elérésének tudománya és/vagy művészete – kiemelt fontosságú a szervezet reakcióképességének és pénzügyi mutatóinak szempontjából egyaránt. Két szinten kínálunk ügyfélre szabott, gyakorlatorientált projektmenedzsment tréninget partnereink számára. Az első, alapképzés jellegű oktatás a sikeres projektek életciklusával foglalkozik (a projektindítástól és tervezéstől a megvalósításon keresztül az ellenőrzésig és lezárásig), és az érintett folyamatokkal, feladatokkal, valamint a hozzájuk kapcsolódó eszközökkel és dokumentumtípusokkal ismerteti meg a résztvevőket. A képzés kitér az üzleti problémák felismerésére, erőforrás-allokációra, az érintettek által betöltött szerepekre és a sikerkritériumokra is. A másik, haladó tréning a projektvezetés rendhagyó kihívásaira helyezi a hangsúlyt, mint például a projektek priorizálása és kiválasztása, a keresztfunkcionális csapatok közötti kommunikáció, együttműködés és számonkérés, modern megvalósíthatósági és üzleti hatástanulmányok készítésének technikái, projektek minőségbiztosítása, kockázat- és változáskezelés, valamint a már lezárt projektekből nyert tanulságok megosztása a szervezeten belül.
Asszisztensi alapképzés
A felsővezetői asszisztensek a különböző vállalatoknál eltérő komplexitású feladatokat látnak el. Vannak szervezetek, ahol – a munkakör régi, titkárnői értelmezésének megfelelően – főként kávéfőzéssel, a vendégek fogadásával, illetve levelek gépelésével foglalkoznak. De a nagy multinacionális vállalatok felsővezetőinek menedzserasszisztensei általában valóban a főnökük „jobb kezei”, idejük őrzői, egyszerűbb leveleik megválaszolói stb. Ahhoz, hogy ezt a munkát hatékonyan tudják ellátni, át kell látniuk a szervezet működését, tisztában kell lenniük azzal, hogy az egyes ügyeknek mi a prioritási sorrendje főnökük számára. Ezért a tréning egyik fókusza a vezetővel való egyeztető beszélgetés előkészítése. Továbbá a komplex program napi feladataik hatékonyabb ellátásához nyújt segítséget, a tudatosítás eszközével és hasznos praktikák átadásával.
Executive asszisztens emelt szintű képzés
A menedzserasszisztens és vezetője közötti együttműködés hatékonyságát leginkább az befolyásolja, hogy az asszisztens mennyire ismeri főnökét, ugyanis minden vezető máshogy működik, eltérőek az igényeik. A köztük levő gördülékeny együttműködés igen sok terhet levesz, az általában túlterhelt vezetők válláról. Éppen ezért a tréninget egy átfogó előkészítő interjúsorozat előzi meg a vezetőkkel, amelynek segítségével feltárulnak a legfőbb hatékonyságcsökkentő területek. Ezen túl foglalkozunk az asszisztensi „csapat” együttműködési normáival, mert a köztük lévő kooperáció hatékonysága jelentősen befolyásolhatja a vezetői teljesítményt is.