Célunk, hogy ügyfeleinkkel minőségi, értékvezérelt hosszú távú együttműködést alakítsunk ki.
Miből áll ez?
Nem dobozos termékeket kínálunk, hanem testre szabott megoldásokat. Megbízóinkkal szoros együttműködésben, egy tervszerűen és célra fókuszált előkészítő folyamat során alakítjuk ki programjainkat. Tapasztalataink azt mutatják, hogy igazán személyre és szervezetre tervezett megoldásokat csak a folyamatok mély megismerése által lehet javasolni, emiatt a igazán jó megoldások hosszú távú együttműködés során születnek.
A cég nevében megjelenő DUALitás egyszerre jellemzi a tulajdonos személyiségét és a szakmai munkát egyaránt. A szervezetfejlesztő személyiségében a dualitás abban nyilvánul meg, hogy egyszerre jelenik meg vezérlőelvként a férfiaknak tulajdonított racionalitás, logika és a nőiséghez társított intuíció, empátia.
A szervezetfejlesztési folyamatok során ez a kettősség számos területen megmutatkozik. Egyrészt fontosnak tartjuk a hard és a soft tényezőket együtt kezelni, vagyis ugyanakkora hangsúlyt helyezünk a folyamatok, rendszerek, mint az emberek fejlesztésére. Másrészt a felülről lefelé és a lentről felfelé építkezésben hiszünk, ami abban jelenik meg, hogy egy vállalat tartósan sikeres működését elképzelhetetlennek tartjuk a vezetők tudatos, stratégiára alapozott irányítása, illetve a munkatársak ötleteinek becsatornázása nélkül. Abban hiszünk, hogy egy adott kérdést mindig az „itt és most”-ban kell megválaszolni, egyidejűleg mindig szem előtt tartva a hosszú távú stratégiai célokat. Végül – de nem utolsó sorban – módszertanunkban a konkrét beavatkozási helyzetekben egyszerre használjuk a megértő, elfogadó, megerősítő, illetve a konfrontáló megközelítést.
A minőségi, értékvezérelt együttműködés rendkívül fontos a számunkra, ami azt is jelenti, hogy megvalósulása érdekében bizonyos esetekben, bizonyos munkákra akár nemet is mondunk.
Megközelítésünk
Bár portfóliónk jelentős hányadát a tréningek teszik ki, mégis alapvetően szervezetfejlesztőknek valljuk magunkat. Jobban hiszünk ugyanis a teljes változási folyamatok menedzselésében, mint az egyedi tréning típusú beavatkozásokban – természetesen nem vonjuk kétségbe azok hatékonyságát sem. Az előbbieknek megfelelően az OD (Organisation Development) alapelveit, értékeit teljesen a sajátunknak érezzük.
OD alapelvek
Rendszerszemlélet
- Belső összehangoltságot és külső illeszkedést biztosító belső működésfejlesztést célzunk meg.
- A tüneti problémák kezelése helyett a mögöttes okok azonosításában, és az azokra való megoldás megtalálásában támogatjuk ügyfelünket.
- A rendszerszintek összefüggéseit vizsgáljuk.
- Emberi (puha) és szervezeti/üzleti (kemény) tényezőket együtt kezeljük.
- Az egyénekben tudatosítjuk, hogy ők is részei a problémának, így tudnak tenni annak megoldásáért is.
Folyamat-szemlélet
- Nem tartalmi tanácsadást, hanem folyamat-szakértést biztosítunk
- Akciókutatás: célunk megérteni, és az ügyfél támogatásával megoldani a szervezetben fellépő problémákat
- Amennyiben partnerünk nyitott rá, az egyszeri beavatkozások helyett folyamatra szerződünk.
Felelősségvállalás és elköteleződés
- A participációban és a munkatársak felhatalmazásában (empowerment) hiszünk.
- Akkor tudunk jól dolgozni, ha ügyfeleink elköteleződnek a diagnózis mellett, és felelősséget vállalnak a megoldásért.
- A siker kulcsa gyakran az, hogy az érintettek képesek-e szembenézni saját működésmintáikkal (önmagukkal, kérdéseikkel, ellenállásaikkal, félelmeikkel).
Hiteles, őszinte kommunikáció
- Egy OD folyamat csak akkor lehet sikeres, ha az érintettek nyíltan felvállalják érdekeiket, és ütköztetés, dialógus révén megkeresik a közös platformot
- Hatalmi – politikai játszmák felszámolása, és a nyílt konfliktuskezelés kultúrájának megteremtése is céljaink között szerepel.
- Együttműködő kultúra kialakításában támogatjuk ügyfeleinket.
- A szervezetben az egyéni fejlődés leginkább úgy biztosítható, ha a résztvevők visszajelzést kérnek másoktól, és ő maguk az aktív figyelem illetve a fejlesztő célú konfrontáció révén megadják kollégáiknak ugyanezt.
Önreflektív tanulás
- Szervezeti szinten egy OD folyamat legfőbb célja a vállalat öndiagnosztizáló képességének erősítése, illetve, hogy a tanácsadók kilépése után a vállalat önállóan képes legyen megoldani problémáit, megtalálni a leghatékonyabb működési folyamatokat.
- Egyéni szinten pedig az önismereti alapú fejlesztésben, és a tapasztalati tanulás hatékonyságában hiszünk.
Együttműködés folyamata
Előkészítés
- Az előkészítést, legyen szó akár egy 1-2 napos tréningről vagy egy komplex szervezetfejlesztési folyamatról, legalább annyiira hangsúlyosnak tartjuk, mint magát a beavatkozást, ugyanis ez biztosítja az érintettek elköteleződését, és azt is, hogy egy közösen megfogalmazott cél irányába induljon el a csapat.
- Az előkészítés módszertana lehet megfigyelés, adatelemzés, kérdőíves információ szerzés, egyéni és fókuszcsoport interjú.
Folyamat
- Az együttműködési folyamat során nagy hangsúlyt helyezünk az aktív kapcsolattartásra, minden érintett bevonására, és ahogy az OD alapelvek között is szerepel, a nyílt és őszinte kommunikációra ügyfeleinkkel szemben.
Értékelés, visszacsatolás
- Egy folyamatot akkor tekintünk lezártnak, ha megvizsgáltuk, hogy elértük-e a beavatkozás célját, illetve megtörténik a vezetés számára az ezzel kapcsolatos visszajelzés.
- Ennek az elvnek a tükrében a tréningek végén a résztvevőkkel értékelő lapokat töltetünk ki, a szervezetfejlesztési folyamatokat pedig egy, az illetékeseknek tartott, záró prezentációra épülő értékelő workshoppal zárjuk.
Érvek mellettünk
- Kis cégként a minőség szemlélet sokkal inkább fémjelzi munkánkat, mint a mennyiségi megközelítés, továbbá igyekszünk minden szempontból rugalmasan állni ügyfeleinkhez.
- Tanácsadóink szerteágazó képzettsége és tapasztalata biztosítja a sokszínűségünket, és hogy cégünk várhatóan képes az ügyfél igények teljes körű lefedésére.
- Folyamatosan fejlesztjük magunkat: tanácsadóink az elmúlt években számos modszer-specifikus képzésen vettek részt.